Karteczki, karteluszki, komórka, programy do notatek, dodatki do Firefoxa, a w diabły z tym! Pół biedy jak notuję w terminarzu, przynajmniej wiem gdzie zanotowałem. Współpracownik ciągle narzeka, że na pewno zapisał ale zapomniał. Po tygodniu czasem odnajduje plik tekstowy, w którym skrupulatnie był zapisany numer telefonu do serwisu samochodowego oraz data wizyty, na którą umawiał się od kilku dni.
Brzmi znajomo?
Stosuję na przemian 2 metody notatek. Jedną posługuję się tworząc szybkie, krótkotrwałe wpisy, drugą natomiast używam dla danych, które mają być zachowane na stałe.Metoda 1 - zamiast kartki i długopisu
Jeśli nie wiesz dlaczego, sprawdź Fenomen Inbox Zero
Nic prostszego jak wyszukać (użyj klawisza "/" a kursor znajdzie się natychmiast w polu wyszukiwania)
W przykładzie powyżej wyszukałem wiadomości wpisując "zakupy". Jak widać, Gmail wyszukał z archiwum kilka wiadomości zawierających wyszukiwane słowo. Jednak na pierwszy rzut oka widać, o którą wiadomość mi chodziło.
Tworzenie notatek często nie kończy się jednorazowym wpisem. W naszym przykładzie tworzenie listy zakupów na pewno jest takim procesem. Załóżmy, że przypomniało mi się, że muszę jeszcze dokupić wodę, ketchup i musztardę.
Po wyszukaniu maila z listą zakupów odpisuję na niego. Kasuję wszystko co Gmail domyślnie podstawia jako treść i wpisuję nowe produkty na listę.
Kiedy wreszcie wybieram się na zakupy nie robię nic innego jak wyszukuję maila z listą zakupów. Mogę to robić nawet w sklepie za pomocą telefonu komórkowego, nie muszę wcale nic drukować ani przepisywać.Metoda 2 - notatki jako baza danych
Dodajesz siebie do Kontaktów z nieco zmodyfikowanym adresem email, tak aby później łatwiej było go objąc filtrem (szczegółowy opis: Śmieję się ze spamu, a Ty?)
Osobiście dodałem do kontaktów swój adres email pod nazwą Notes i adresem tak jak poniżej
Polska wersja: Ustawienia -> Filtry -> Utwórz nowy filtr, angielska: Settings -> Filters - > Create a new filter (posługuję się angielską wersją, która jest nieco lepsza jak polska - dla nie znających języka: wszystkie opcje są w tych samych miejscach w każdej wersji językowe)
W pierwszym kroku wpisuję w pole To: zmodyfikowany adres email
W następnym zaznaczam Skip the Inbox(Archive it), Apply the label i z tego miejsca tworzę nową etykietę Notes.
Po wysłaniu Inbox pozostaje należycie pusty...
I notatki znajdują swoje miejsceZalety
Na codzień pracuję przy komputerze a GMail jest moim jednym z podstawowych narzędzi pracy. Nie tylko aplikacją do wysyłania i odbierania maili. Stali klienci doskonale wiedzą, że jak mam coś "na mailu" to na pewno będzie załatwione :) Inni lubią też skomentować telefonicznie swoje potrzeby, więc albo mają przygotowany email do wysłania zanim zadzwonią i wysyłają zanim podniosą słuchawkę albo robią to zaraz po rozmowie. Oprócz wyżej wymienionych zalet mógłbym dodać:
30 maj 2008
Mądrzejsi notują, niektórzy nawet z Gmail :)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Szukaj
Kategorie
- Ciekawostki (5)
- e-mail (2)
- Firefox (6)
- GMail (14)
- Google Calendar (5)
- GTD (4)
- Linki godne uwagi (5)
- Przydatne (7)
- Stylish (3)
- Windows (3)
3 komentarze:
Sprytne! Że też ja na to nie wpadłam! :)
Genialne! Mam nadzieje, ze cos jeszcze napisesz :)
A ja caly czas meczylem sie z Google Notebook... Nie jest zly, ale sposob wykorzystania gmaila jest rewelacyjny.
Mirek
Prześlij komentarz